Galet väder

Det är nåt galet med vädret. Jag är nog inte den första som reflekterar över detta, men det blir så uppenbart när man kan gå ut utan jacka i december som jag nyss gjorde. Helt galet. Det är en läskig tanke att vi människor har lyckats åstadkomma en förändring av klimatet. Jag blev starkt påverkad av filmen ”En obekväm sanning” som jag såg härom veckan, och vill gärna tro att jag kan rädda världen genom att använda lågenergi lampor och att låta bli att ta bilen till jobbet ibland. Den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag har bildbevis på att man kan gå runt i linne i december. iaf på Irland. Jag tror bara att det är hyckleri. Temperaturen går upp och ner lite från år till år.. Så nästa år blir det säkert en vargavinter igen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback