Pelargon-tips

Ibland är föräldrar bara såå bra att ha!

 

Följande korta men mycket givande konversation hade jag med min pappa förut;

 

Jag: Jag vet inte vad jag ska göra, mina pelargoner vill sig inte!

Pappa: Men det går ju knappt att misslyckas med pelargoner!!

Jag: Ja jag vet, men de vill ju inte blomma!

Pappa: Är det så att knopparna skrumpnar ihop?

Jag: Ja precis!! (jag tänker; hur fasen kunde du veta det?!)

Pappa: Så blir det ibland när de drivit upp dem för hårt, det kommer nya knoppar snart ska du se.

Jag: Så du menar att jag inte gjort nåt fel med dem?!

Pappa: Javisst, det har hänt oss massor med gånger. Vattna bara som vanligt ett tag.

 

Tänk att de vet allt… min käre pappa har gett mig ny kunskap och hoppet åter. Jag är glad.

Kommentarer
Postat av: zella

haha, va gulligt! han kan mycket han, vår sune

Postat av: Zarah

*hihi*
Föräldrar är en källa till oändlig visdom!

Dessutom kan man visst misslyckas med pelargoner - jag kan iaf. Man bara ignorerar dem och tycker illa om dem för att de inte är hoyor, så är det ordnat på ett kick! ;)

2006-06-18 @ 09:16:38
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Angelica

Mina dör jämt!

2009-11-30 @ 09:49:00
URL: http://hosangie.blogg.se/
Postat av: Niffe!

Hej! Snart är det verkligen jul.. spännande? Och imorgon börjar julkalendern, ska du se den? Ha det bra idag :) Kram /Niffe

2009-11-30 @ 10:11:51
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback