Balkongen

Det här blir tredje sommaren vi bor i den här lägenheten, men tidigare har vi inte brytt oss om att göra nåt åt balkongen. För det första har vi jobbat borta mer eller mindre hela somrarna. För det andra har jag tyckt att det blir så obehagligt varmt eftersom den är inglasad och har därför inte varit ute på den särskilt mycket. Men i år har vi fått tummen ur och fixat lite. Det är långt ifrån en drömbalkong, men vi har donat en del i alla fall. Nu ser jag fram emot många trevliga kvällar på balkongen! (då har solen försvunnit runt hörnet = behaglig temperatur!)

Här ser ni före- och efterbilder av de senaste dagarnas fix och don:


Före    Efter

Observera särskilt pelargonerna. Jag är mycket nyfiken på hur länge jag lyckas hålla dem vid liv!

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Vad bra det blev! Vad fiffigt att få in lite grönska med hjälp av vackra "Blad"-tyget. Lycka till med pelargonerna!

Postat av: UlrikaK

Ja, jag känner mig inte riktigt redo att fylla hela balkongen med levande växter än...

2006-05-27 @ 16:47:53
URL: http://pysselmaja.blogg.se
Postat av: Sofie

Jättesnyggt!
Min sambo överraskade med att ha lagt tryckinpregnerad trätrall på vår balkong! Han vill ha nomineringen till årets grabb skulle jag tro! Men något saknas på väggen,,,din lövtavla var ju kanon,,,,tack för tipset!

2006-05-29 @ 12:14:46
Postat av: UlrikaK

Åh trall... det vore nåt det! Lite duktigt var det allt ;) Den stora vinsten med tyget på väggen är egentligen att det döljer massor med stora fula borrhål. Multifunktion är bra!

2006-05-29 @ 16:28:21
URL: http://pysselmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback