Bröllopsfix

Att planera och fixa inför bröllopet har blivit en sån naturlig del av vardagen att jag inte tänker på att arbetet faktiskt går framåt. Men det gör ju faktiskt det! Senaste veckan har jag till exempel roat mig med att tillverka inbjudningskort. Limångorna har ledat tunga och skärmaskinen har gått varm! Det krävdes en del tankemöda innan jag kom fram till hur jag skulle göra, men jag tycker att de blev riktigt bra till slut.

De närmaste dagarna kommer förhoppningsvis kuverten som jag beställt från
Forma Hantverk. (Eftersom det kändes onödigt att bara köpa kuvert slank även en del annat roligt med i beställningen. Det hade blivit betydligt billigare att köpa de dyrare kuverten nere i stan! ;-))

En mycket glädjande nyhet är att min härliga barndomsvän lovat att ställa upp som toastmadame på festen. Hon var ett självklart val för oss båda. Det blir toppen!

Nästa projekt blir att försöka knåpa ihop en hemsida. Kanske inte helt nödvändigt, men en bra anledning till att repetera kunskaperna från vårens webbdesignkurs!

Som den coola icke-bridezillan jag är har jag bitit mig i tungan och inte frågat min blivande hur det går med hans ansvarsområden. Därför kan jag inte redogöra för dessa just nu. Alla är ju inte planeringsfreaks som vill göra saker i god tid! ;-)

65514-164

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att läsa om ert fixande. Det återupplivar sköna minnen från sommaren då jag ständigt befann mig i ett skönt pyssel-fixa-rus (vissa av oss mår alldeles förträffligt i detta status - även om många har svårt att tro det...).
Vi körde whiteboard-varianten de två sista månaderna. Det stod VAD som skulle göras och VEM som var ansvarig. Det blev ganska tydligt om man inte fixade sina grejer... =)
Lycka till med allt fixande (är nog lite avundsjuk...)

Postat av: UlrkaK

Det var ingen dum idé med whiteboard... kanske jag skulle införa?! ;-)

2007-07-04 @ 22:35:45
Postat av: Martin

Grattis på namnsdagen i efterskott! Det där med att gå från tanke till handling är svårt ibland! =) Tänkte skicka ett glatt sms förut men ja.. Du vet hur vi är i Karlssons.. Hoppas du haft en bra dag iaf och att alla bestyr går enligt planerna! Syns i helgen! Kram

2007-07-05 @ 03:09:22
URL: http://storfrippe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback