Har du leg?

Jag har suttit i möte hela dagen idag. Det har varit väldigt givande men också väldigt intensivt, och jag kände mig som en urvriden disktrasa efteråt. I detta skick stannade jag till och handlade lite på vägen hem. När jag skulle betala mina varor på Systemet yttrar mannen i kassan den klassiska repliken;
- Har du leg?

Jag vaknade upp ur min halvdvala och visade fram mitt körkort (med ett leende på läpparna). Detta möttes av ett lite generat;
- Oj då! Du såg verkligen yngre ut!

Inget att skämmas för unge man, ingenting alls. Du gjorde min dag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt! Jag fick frågan på bussen om jag skulle åka på ungdomsbiljett... Det tackar man också för!
Nu är jag hemma från min lilla tripp till Sälen. Jag är hel, så när som på en sträckt tumme! =) Kram på er!

2008-02-22 @ 19:28:01
Postat av: Anna

Häromdagen ringde telefonen här hemma. Jag svarade "hej det är Anna". Killen som jobbade för ett telemarketingföretag frågade om jag hade min mamma eller pappa hemma... Nej, svarade jag. Då frågade han när de kom hem. Jag svarade att de besöker mig ungefär två gånger om året. Då blev han lite nervös när han insåg sitt misstag =)

Jag låter tydligen som en barnrumpa i telefon =)
Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback