Nytt skåp

Till min stora lycka har vi bytt ut det gamla vitrinskåpet (som jag köpte till mitt flickrum för väldigt länge sedan) och inhandlat ett nytt skåp - med täckta dörrar! Jag har velat göra detta byte länge, men när jag såg ett jättefint skåp hemma hos ett par kompisar härom veckan fick jag så mycket inspiration att det äntligen blev gjort.

Egentligen hade jag velat köpa ett gammalt skåp och måla om det. Men efter moget övervägande insåg jag att det inte var någon bra idé att ge sig på sådana projekt inne i lägenheten. Det får helt enkelt vänta tills den dagen vi har ett eget hus, där man kan vara ute i trädgården eller i garaget när man slipar och fixar.

Att hitta ett skåp som passar vårt brunlaserade furubord var dock inte det lättaste. Någon har visst bestämt att ek och valnötsfaner är mycket trendigare...

Till slut hittade jag i alla fall ett mörklaserat skåp på
Rum Interiör. Med hjälp av mina föräldrars stora kombi och deras muskelstyrka fick jag hem det i fredags. Sedan dess har jag inte varit hemma när det varit dagsljus, så jag har inte kunnat fota det än.

Men ni kan ju få se mitt gamla skåp som efter en Blocket-annonsering har flyttat hem till en herre som behövde precis ett sådant. Han var och hämtade det i söndags, vilket innebar att vi slapp besväret med att göra oss av med det. Tänk så bra det kan bli!

65514-241

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är blocket otroligt bra!
Ser fram emot att se det nya skåpet. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback