Korsstygn

Sedan jag var ganska ung har jag gillat att brodera korsstygn. Det är väldigt avkopplande, och passar utmärkt som sysselsättning när man ändå sitter framför TV:n. Det är just själva skapande som jag gillar, inte resultatet. Jag skulle inte vilja ha mitt hem fyllt av koststygnstavlor!

Efter ett uppehåll under studietiden blev jag för några år sedan sugen på att sätta gång med ett broderiprojekt igen, och köpte då material på nätet. Det var ett ganska avancerat mönster jag fick tag i, men det passade mig utmärkt eftesom jag inte direkt hade någon brådska med att bli färdig. I några års tid har jag alltså knåpat på detta projekt när andan fallit på, och härom kvällen sydde jag faktiskt sista stygnet.



Nu funderar jag över vad nästa långtidsprojekt ska bli. Kanske en virkad mormorsfilt...

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är som jag. Gillar att knåpa, men vill sällan ha resultatet... Korsstygn är jättekul, men tavlorna vill jag knappast ha på väggarna. Mormorsfilten jag kämpar med är det närmaste något jag vill ha som jag har kommit.

Fast det är en jättefin tavla du broderat. Ser hiskeligt smått ut...

Glad midsommar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback