Beslutsångest - spara eller slänga

Som jag nämnt några gånger är jag i rensartagen. Oftast är det inga större problem att bestämma om prylar ska sparas eller slängas (eller skänkas). I helgen som kommer får därför ytterligare några lådor lämna vårt hem. Både Stadsmissionen och åtevinningscentralen kommer att få besök. Det är så skönt att göra sig av med en massa "skräp"!

Men en sak har jag beslutsångest över, nämligen alla mina böcker från studietiden. Jag vet att jag troligen aldrig kommer att behöva dem igen, men samtidigt är många av dem så fina och jag har ju lagt så mycket pengar på att köpa dem, och tid på att läsa dem...  Vad har du gjort med din gamla studielittertur?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner precis likadant! Vet inte vad jag ska göra av alla böcker... Tror att jag kan få nytta av dem någon gång, men har inte öppnat de flesta på flera år! Jag är en sån som sparar, skulle behöva gå en kurs i "rensarteknik"... Finns det någon bok i ämnet? =)

2009-01-14 @ 21:52:47
Postat av: Ulrika

En bok om Feng Shui kanske skulle kunna vara nåt?!

2009-01-14 @ 22:52:35
Postat av: martin

Tro mig, du kommer bara slänga dom böckerna som du verkligen behöver..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback