Förändringar på gång

Så har jag gjort min sista vecka som föräldraledig. Nästa vecka är det dags för mig att börja jobba och Peter att ta över här hemma, och det är naturligtvis blandade känslor för min del. Det känns skönt att komma igång och använda hjärnan lite igen och att ha anledning att piffa till sig lite på morgnarna, men jag har trivts väldigt bra med mitt och Alvins ganska enkla liv och har inte haft någon egentlig längtan tillbaka ut i arbetslivet.

Hade jag haft en tjänst att gå tillbaka till hade jag nog varit hemma lite till, men nu var läget annorlunda och jag valde att tacka ja till ett grav-vik istället för att ägna våren åt att söka nytt jobb. Grabbarna kommer att ha det jättebra tillsammans på dagarna så det oroar mig inte det minsta, men oj vad jag kommer att sakna min lilla plutt! Tur att jag kommer att vara ledig på måndagar, då ska vi leka och gosa massor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback