Konstig vecka

Den här veckan har inte varit som alla andra. Peter har jobbat i Torsås i tre dagar och åkt jättetidigt. Det har verkligen rubbat våra morgonrutiner. Dessutom har diverse omständigheter bidragit med lite extra krydda.

I måndags var dagis stängt så jag hade tagit ledigt från jobbet för att ha en mysdag med Alvin. Han blev dock magsjuk så jag roade mig med att torka både det ena och det andra. På kvällen kom mamma och pappa för att sova över. Mamma och Peter hjälptes åt med att fixa tvättmaskinen som strejkade.

I tisdags passade mamma och pappa Alvin eftersom dagis fortfarande var stängt.

I onsdags var både Peter och jag tvugna att jobba sent på annan ort, så Peters familj kom hit för att hämta Alvin på dagis. På lunchen hann jag med både en snabbvisit hos mamma och pappa och en snabb kaffe med en god vän som jag träffar för sällan.

Idag vaknade vi till årets första vinterdag eftersom det snöat lite under natten. På lunchen gick jag in till stan en sväng. På väg tillbaka till jobbet stoppades jag av polisavspärrningar som inkluderade hela kvarteret där kontoret ligger (och mer därtill) eftersom någon i området påstod sig ha en bomb på sig. Polisen släppte inte in någon innanför avspärrningarna så det var inte mycket annat att göra än att hämta upp Alvin och åka hem.

Det ska bli spännande att se vad morgondagen har att erbjuda!




Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Ja,ibland händer allt på en gång o ibland händer inte mycket på lång tid.Vi hade ialla fall en jättemysig övernattning och dag hos er. Tur att man har lite "kärringknep" i bakhuvudet så att maskinen kunde fixas. Hoppas vi ses snart, längtar redan. Kram.

2010-10-22 @ 13:07:11
Postat av: Mia

Tack för lyckönskningen! Det ska bli så spännande att få en liten bebis i familjen igen. Det blir ju 15 år sedan sist. =) Så fina kort du gör...precis i min smak. =)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback