Tuff första vecka

Snart har vi första "riktiga" förskoleveckan bakom oss, och jag är tacksam för det. Alvin tycker om sin förskola och har funnit sig tillrätta där, men han är samtidigt väldigt ledsen och orolig. Framför allt är han helt slut, och kraschar varje kväll, långt innan läggdags. Att han som grädde på moset får fyra hörntänder gör knappast saken bättre. Det är förstås helt naturligt att det blir lite övermäktigt när omställningen blir så stor, och jag hoppas innerligt att det funkar bättre om ett tag. Imorgon ska jag i alla fall hämta honom redan vid lunch och sen ska vi VILA hela helgen. Jag hoppas att det gör susen och att jag får tillbaka min soliga lilla Plutti igen.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Stackars lilla familjen.Förstår att det varit en tuff vecka,har tänkt på er varje dag.Jag är säker på att den soliga lille Plutten snart visar sig igen,han måste bara sortera alla nya intryck och komma in i andra rutiner.OCH det ÄR jobbigt.Vila nu så hoppas jag vi får se vår lille solstråle snart.

KRAM

2010-09-02 @ 22:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback