Bakat semlor

Idag har jag försökt mig på att baka semlebullar för första gången. Som tur var fick jag hjälp av Alvin när det var dags att forma bullarna!



Provsmakningen sker till fikat framför Melodifestivalen ikväll.


Update: Jag som inte ens är särskilt förtjust i semlor har hunnit klämma i mig två olika versioner i helgen. En traditionell med mandelmassa i och en med vaniljkräm och mosad banan (som uppskattades väldigt av grabbarna). Tur att bullarna är små så att semlorna blir därefter!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken tur du har som har Alvin till hjälp.Jag fick göra mina själv.Tror att jag ska låna Alvin nästa gång jag ska baka.(Blev dom väldigt,väldigt goda ?)

Kram på er alla.

2012-02-11 @ 21:54:26
Postat av: Ullis

Alvin har inte fått smaka än, så det är svårt att säga om de blev väldigt, väldigt goda. Men maken gav dem godkänt iaf!

2012-02-12 @ 15:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback