Att inse när det är nog

Den senaste veckan har jag tvingats lyssna på min kropp och mitt hjärta och helt enekelt ge upp amningen. Innan Axel föddes såg jag inget alternativ än att just amma, det funkade ju så bra sist. Men den här gången gjorde det så fruktansvärt ont att jag helst bara ville skrika rakt ut. Jag föder barn utan smärtlindring, men det här var riktigt svårt att hantera. Eftersom jag ville få det att fungera bet jag ihop ett tag, och fällde många tårar. Men när jag en natt satt på sängkanten och ammade och grät så mycket att snoret droppade ner i ansiktet på Axel insåg jag att gränsen för vad som är rimligt var passerad.

Nu när beslutet är fattat ser jag faktiskt många fördelar. Jag kan köpa nya kläder utan att tänka på amningsvänlighet, bada i havet utan att riskera mjölkstockning, ta ett glas vin eller två när andan faller på, låta Peter ta nattmatningen emellanåt... Men det viktigaste av allt är att Alvin och Axel får en mamma som mår bra fungerar som folk!

Kommentarer
Postat av: Martin

Låter väldigt klokt tycker jag!

2012-05-26 @ 17:25:56
Postat av: Farmor

Bra Ullis. Förstår att det var svårt att ta detta beslut men det viktigaste är ju att ni mår bra både du och Axel.Du har ju också insett alla fördelar och det kommer att bli en härlig sommar för er alla.

Längtar efter er och snart åker kryckorna och då kommer jag.

Kram.

2012-05-26 @ 19:32:47
Postat av: Emma

Helt rätt! Känner igen mig, har ju inte ammat nåt av mina barn mer än ett par veckor... Men det har varit vemodigt innan jag tagit beslutet, men när det varit fattat har det känts som en befrielse. Och som du skriver - glad mamma = glada barn! Njut nu av livet med din lilla bebis! Bamsekram

2012-05-26 @ 19:36:30
Postat av: mormor

Lilla gumman, du behöver inte ha några samvetskval för att inte amningen fungerade denna gång.Ditt beslut är helt riktigt det viktigaste är att Alvin o Axel har en mamma som mår bra. Njut nu av den härliga sommaren med hela din familj. Kramar i massor till er alla.

2012-05-27 @ 07:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback