Höstlov

Eftersom Alvins vistelse på förskolan följer terminstiderna så har han haft sitt första höstlov. Tyvärr har vädret varit riktigt tråkigt så det har blivit mycket tid hemma (inne) och i ärlighetens namn har jag och min älskade treåring gått varandra på nerverna emellanåt. Men självklart har det varit mysigt också. Vi har bland annat läst massor med böcker, sett på film och byggt med Duplo. Några dagar spenderade vi i Oskarshamn och det innebar så klart massor med trevligt sällskap.
 
Höjdpunkten var utflykten till Astrid Lindgrens Värld som jag drog med mamma och pojkarna på. Det var jättemysigt med höstmarknad och teaterföreställningar och alldeles lagom mycket folk. Dit får vi åka snart igen, för trots att Alvin var proppmätt på intryck och upplevelser när vi åkte därifrån finns det mycket kvar att upptäcka!
 
 
(Under Oskarshamnsvistelsen jag gav min post-gravida kropp det ultimata testet - ett Body Combat pass. Kroppen svarade med att ge mig ordentlig träningsvärk, men inga andra krämpor. OK-stämpel med andra ord! Det känns härligt att inte känna av några fysiska begränsningar längre.) 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Ja, vi hade en härlig dag i Vimmerby. Hoppas Alvin inte blir avskräckt för att åka dit igen trots att han blev så rädd för Anton Svensson. Han trivdes ju med att vara i de små husen o styra lite därinne.Kram till er alla.

2012-11-06 @ 23:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback