13: Mitt kök

Det jag berättar om här är en del av mitt och min familjs liv, med stark betoning på det positiva. Det finns såklart andra delar som av olika skäl aldrig hamnar här. Till temat "mitt kök" tänkte jag dock bjuda på en mindre smickrande detalj.
 
 
När vi renoverade köket för lite drygt tre år sedan visste vi inte hur vi skulle göra med telefonjacket bredvid spisen (vem kommer på tanken att sätta ett där??). Måtten på kaklet stämmer dåligt med storleken på det fyrkantiga uttaget. Så skulle vi pussla dit ett uttag, kakla över alltihop eller lösa det på ett helt annat sätt? Vi tänkte att vi funderar på saken och tryckte dit ett lock till en takdosa enligt "man tager vad man haver"-principen. Gissa vad som sitter kvar än idag! Kanske dags att att avrunda den här tankestunden snart och skrida till handling...
 
 
 
Någon som har lösningsförslag förresten? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback