14: Livsviktigt

Träning är livsviktigt för att hålla framtida sjukdomar borta. Men om det vara vore för det är jag inte så säker på att jag skulle träna särskilt mycket. För mig är det en förutsättning för att orka med vardagen, vare sig det handlar om stillasittande på jobbet eller att bära runt på små pojkar. Nu när jag är hemma hela dagarna är träningen också ett sätt att komma ut. En kväll i veckan lämnar jag herrarna hemma och åker ner och kör ett pass på Friskis. Det är MIN stund och jag njuter i fulla drag, även om det värker i musklerna!
 
Sedan jag fick barn, och tiden därmed blev ganska begränsad, har jag också börjat uppskatta hemmaträning. En powerwalk som avslutas med några totalövningar är bra mycket bättre än ingenting.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback