Den lille cyklisten

Jag hann inte mycket mer än att ta och publicera "Längs vägen" bilden nedan förrän följande händer...
 

Peter plockade bort stödhjulen på cykeln som farmor och farfar kom hit med tidigare i veckan, mest för att börja öva lite. Men Alvin cyklade iväg utan dem nästan direkt! Han behöver öva lite mer på att starta, stanna och svänga. Men att cykla framåt är inga problem, inte ens över farthindren!
 
Jag antar att det är ganska tidigt att lära sig cykla, och det är förstås jätteroligt att han tagit ett så stort steg redan. Särskilt eftersom han alltid varit så intresserad av det här med cyklar. Men jag kan inte låta bli att fundera över om han verkligen är mentalt mogen för detta. Att ta hänsyn till medtrafikanter är ingen enkel sak.

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Men OJ,redan!Han är ju bara 3 år och nu ska man vara nervös för detta också.(Så här sa Alvin i telefon till mej:Jag kan cykla utan stödhjul men jag vill ju inte men jag måste ju)Hmmm,vem har sagt det tro?
Kram och ta det FÖRSIKTIGT.

2012-09-03 @ 08:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback