Hemgjort rispynt

Jag fick en släng av pyssellust i helgen och svängde ihop någa dragspelsblommor av ett mönstrat papper jag hade i gömmorna. De får fungera som påskrispynt i år.
 
 
Uppdaterat: Jag fick en fråga om hur jag gjort blommorna. Här kommer en beskriving.
* Klipp till en pappersremsa, ca 3 * 30 cm
* Vecka remsan (som man veckar smällkarameller)
* Limma ihop ändarna så att remsan bildar en tub. Låt torka.
* Klipp ut en cirkel i ganska graftigt papper som är ca 3 cm i diameter.
* Platta ut tuben så att det blir en blomma (kan vara lite pilligt) och limma fast cirkeln på baksidan.
* Låt torka under press
* Pynta blomman om så önskas.
 
Dessa har alltså en "ful" baksida, vilket inte är idealiskt när de ska funka som rispynt. Men hänger man dem lite taktiskt så de hindras från att snurra så funker det.

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Vad kreativ du är, undrar var du får alla idéer ifrån. Snyggt o häftigt är det. Kram.

2013-03-18 @ 23:14:13
Postat av: Emma

Så fina! Fick inspiration och gjorde ett par jag me, men vet inte riktigt hur du gör dem? Jag gjorde på ett annat vis :-) kram

2013-03-23 @ 19:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback