Geocaching

Jag har i olika sammanhang hört talas om geocaching, men det är först nu jag insett att det är något vi skulle kunna ägna oss åt. I helgen testade vi för första gången. Vi letade efter tre olika "skatter" och hittade två av dem, men det viktigaste var att vi kom ut och gjorde något tillsammans. Jag tycker ibland att det är svårt att motivera pojkarna (och mig själv) att gå ut när vädret är lite halvtaskigt, trots att jag är väl medveten om att att vi alla mår mycket bättre om vi får komma ut och röra på oss en stund. Därför var det här med geocaching en väldigt passande aktivitet för oss. Vi kommer förmodligen inte att bli så drabbade av detta att vi åker på cach-semestrar eller så, men vi kommer alldeles säkert ge oss ut och leta igen när vi inte har nåt bättre för oss.
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Vad har hänt lilla herr Ericsson? verkar inte spec. intresserad av vare sig fotografering eller skattjakt.Kanske något som inte passade herren.Go är han i vilket fall, liksom storebror.Kram till familjen.

2014-11-10 @ 12:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback