Ny dator!

Jag är så nöjd över att jag äntligen gjort slag i saken och köpt en ny dator, med massor av välbehövligt minne i! Vi var och hämtade den igår, men hela kvällen gick åt till att installera en massa (sjukt tråkigt!) så jag hann inte testa den så mycket. Nu har jag i alla fall testat att surfa och blogga. So far so good! :-) I helgen ska jag roa mig med att flytta över allt från den gamla datorn, och att äntligen göra min hemuppgift från webbdesign-kursen. Framförallt ser jag fram emot att kunna göra flera saker samtidigt. Att redigera foton och chatta till exempel! (Gick inte särskilt bra med den gamla)

Ett litet gnäll har jag dock idag... Va fasen håller Posten på med egentligen?? Jag postade ett födelsedagskort i måndags, med tanken att det skulle komma fram dagen efter och glädja födelsdagsbarnet på den stora dagen. Så blev det dock inte. Det kom inte fram i går heller, och nu har den tänkta mottagaren av kortet rest bort! :-( Om det var första gången hade jag inte reagerat så mycket, men så många brev som försvunnit eller blivit kraftigt försenade (inte så kul att få ett krya på dig kort när man blivit frisk igen t ex!) senaste halvåret kan aldrig vara en slump. Tidigare har det hänt att jag skickat presentkort till personer jag velat uppvakta, men inte haft möjlighet att träffa. Det ska jag omedelbart sluta med. Ganska bortkastade pengar om det ändå inte kommer fram :-( 

Nej nu får det vara slut på gnället. Det finns ju så mycket att glädjas åt. En ny snabb dator t ex! ;-)

Kommentarer
Postat av: Martin

En sak måste du veta: Man kan aldrig gnälla tillräckligt på posten! Har smutskastat det där blufföretaget sedan jag köpte mitt gamecube för 100 år sedan! De har inte blivit det minsta bättre! Så jag vet vad jag ska demonstrera mot första maj iaf. UPP TILL KAMP!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback