Lite tjockisfunderingar

Jag är nog lite trögtänkt, men det händer fortfarande att jag glömmer bort att jag är gravid. Men blivande konståkerskan/hockeyspelaren är väldigt duktig på att påminna mig genom en rad gymnastiska övningar. Det är en väldigt märklig men samtidigt härlig känsla att så tydligt känna att någon rör sig inuti magen.

Jag skulle gärna vilja dela med mig mer av detta med P, men varje gång han lägger handen på min mage blir det kav lugnt därinne. Till viss del får han dock skylla sig själv eftersom han tappar tålamodet efter bara några sekunder och krasst konstaterar att ”äsch, han vill ju inte!” (´han´ är för övrigt arbetsnamnet vi använder, trots att vi inte har en aning om vilket kön barnet har)

Annars räcker det med att sänka blicken för att bli påmind om hur det ligger till. Jag ser nämligen inte mina fötter längre (om jag inte fuskar och lutar mig framåt!).


Det har hänt flera gånger senaste veckan att jag fått kommentaren ”Så tjock du har blivit!”. Vad svarar man på det?
- Ja, jag har bestämt mig för att skippa Beach-09
- Ja, det blir ju lätt så när man väntar barn
- Kul att du noterat det
- Jaså, det tycker inte jag
- Mm, jag har svalt en fotboll
- Annat?

Att jag själv förundras över den ständiga tillväxten av min kropp är en sak, men hur förvånande kan det egentligen vara för andra att någon som varit gravid i 6 månader är rund om magen?

Kommentarer
Postat av: Hallakulle bygger bo

Det hör ju inte till det vanliga att man säger till någon att denne blivit tjock, så första gågnen någon sa till mig "va tjock du blivit" blev jag så paff att jag råkade svara "tack detsamma"...

Postat av: johanna

Äsch det är fint!

2009-04-16 @ 18:44:36
URL: http://www.pokerfrag.com
Postat av: Rebecka

Gravid och vacker!

Det hör till ;)

2009-04-17 @ 02:12:32
URL: http://beutiful.blogg.se/
Postat av: Martin

Rekomendera bullarna nere på stan.. Kanske kan ge dom ett konfunderat ansiktsutryck?

2009-04-18 @ 11:06:03
URL: http://storfrippe.blogg.se/
Postat av: Jonas

Fytterackarn vad det växer.. kommer hem en sväng i maj till er. Har du kläckt ägget då=)?

2009-04-20 @ 14:10:37
Postat av: Josse

Haha man kan få lite lustiga kommentarer ibland. En klasskompis sa till mig "ja nog har du blivit fetare". Tack svarade jag bara för jag vet ju att hon menar magen men vissa kanske inte skulle bli så glada av att höra det ;)

2009-04-20 @ 21:38:04
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: Elodiiie

För mig var det tvärrtom, dotter min växte inte som hon skulle i magen så i sista månaden var jag till och med mindre än vad du är på bilden.

fick höra

" Inte kan du vara gravid" " Du hittar på för uppmärksamhet" " Har du gått ner i vikt?" hehe





Önskar dig iallafall all lycka till :)

2009-04-22 @ 09:44:50
URL: http://elodieperez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback