Trädgårdsslit

Förra året gjorde vi egentligen inga insatser alls i trädgården förutom lite rensning av ogräs och så. I år höjer vi ribban en aning. De uppmurade landen ska bort till förmån för en grässlänt. För det första växte det inte mycket vettigt i landen, men framförallt var muren väldigt dåligt byggd och rasade lätt. Extremt olämpligt när vi ska ha en liten klätterapa där i sommar!

Trots gråmulen och småregnig väderlek påbörjade vi projektet idag. Alla stenar är bortforslade till tippen och en hel del jord finns numera i områdets kompost. Nästa åtgärd blir att rensa kvarvarande jord på rötter. Eftersom jag är den tålmodiga i familjen gissar jag att mycket av det arbetet kommer att falla på mig.


Kommentarer
Postat av: Helen

Visst är det roligt med trädgårdsarbete!Jag tror att Alvin skulle fixa dom där rötterna om han bara fick bli lössläppt i jordhögen.Bra blir det.

Kram på er.

2010-05-15 @ 20:48:59
Postat av: Ulrika

Han har fått hjälpa till med rötterna idag. Det gick riktigt bra tills han stoppade en hel jordklump i munnen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback