Höstutmaning

Augusti är en nystartsmånad på många sätt. Även om sommar och semester är fantastiskt så gillar jag känslan av att komma igång igen! Hos oss är vardagen med allt vad den innebär med jobb och dagis och annat tillbaka imorgon.

För att få en extra skjuts in i höstvardagen har jag bestämt mig för att ge mig själv en hälsoutmaning. Under fyra veckor gäller följande:
* Träning tre gånger i veckan
* Plankövningar innan varje dusch (om jag inte redan tränat)
* Grönsaker till varje lunch och middag
* Inga tomma kalorier i form av godis/kakor/glass o dyl på vardagarna

Målet med detta är helt enkelt att komma i form och därmed ha mer energi inför höstens utmaningar. För att göra detta mätbart har jag klurat på två resultatmål.
* Klara att göra 3x12 tekniskt korrekta armhävningar (nu klarar jag 2x10 + några till)
* Springa 5 km under 27 minuter (nu gör jag det på ca 28.40)

Nu när jag har skrivit om det här kan jag ju inte banga! Finns det något i ditt liv du vill ta tag i? Skapa en egen utmaning och skriv en kommentar här så peppar vi varandra!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja,du Ullis,Du är fantastiskt duktig.Jag ska först och främst försöka ta mig upp ur sängen varje dag och ÅKA till jobbet.Men jag klurar faktiskt på ett bättre liv,vet bara inte riktigt hur.Jag behöver verkligen hjälp att komma igång.

Kram på er alla.

2011-08-17 @ 20:22:14
Postat av: mormor

Tycker också att du är väldigt duktig. Ska försöka ta tag i motionsbiten igen, men fy va´ svårt det är att komma igång.Måste bättra mig för man får mycket mera energi till annat när man motionerar regelbundet.Törs inte utmana dig än men snart kanske.

2011-08-18 @ 20:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback