Baka baka liten kaka

I morse vaknade vi till full snöstorm, så det blev en innesittardag - oberoende av sjukdomsläget. Jag såg framför mig en riktigt påfrestande dag med en i princip frisk och därmed energisk och uttråkad treåring. Men det har faktiskt gått riktigt bra. När Axel tog sin förmiddagslur drog vi igång ett chokladbollsbak. Mycket lyckat.
 
 
När Alvin skulle gå och lägga sig ikväll sa han att han tyckte att vi lekt så roligt idag. Det värmde såklart hjärtat, inte minst eftersom vi hittat på lekar där Axel varit inkluderad. Men samtidigt fick det mig att fundera lite. Leker jag för lite med barnen? Ägnar jag för mycket tid åt mat, städ och tvätt? Jag vet inte, men det är helt klart svårt att räcka till.

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Det är svårt att få tiden att räcka till som småbarnsföräldrar.Ni ägnar mycket tid åt era barn så ni behöver ej ha dåligt samvete, vardagssysslorna måste ju också göras för att hemmet ska fungera.Kram till er alla.Ps duktig bagare o fina chokladbollar.Ds.

2013-02-21 @ 13:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback