Picknick

Ända sedan den uteblivna sportlovsutflykten har jag lovat att vi skulle ta med oss fika och äta ute nån dag, och idag gjorde vi slag i saken. Planen var att vi skulle sätta oss på en bänk vid någon lekplats i närheten, men efter en promenad i närområdet insåg jag att inga lekplatser är tillgängliga med vagnen på grund av snön. Därför fick vi nöja oss med att duka upp vår lilla picknick hemma på altanen. Inte den vackraste av omgivningar precis, men fikade ute gjorde vi!
 
 
Jag gillar när det är snö på vintern, vilket det faktiskt varit i år. Trots det har det inte blivit så mycket uteaktiviteter som jag hoppats på, dels för att vädret varit ganska lynnigt emellanåt och dels för att herrarna i familjen många gånger föredragit att stanna inne. Nu känner jag mig ändå ganska färdig med vintern och väntar på våren som tydligen visar sig i alla delar av landet utom just här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback