Vardagsfix

Jag gillar att ta del av andras idéer om hur man löser vardagsfixet på ett så smidigt sätt som möjligt. Efter att i höstas ha fått ett psykbryt på falukorvsträsket vi hamnat i när det gäller middagsmaten lånade jag en kollegas idé om sexveckorschema. När jag hörde om det fösta gången tyckte jag att det lät helt bisarrt, men nu tycker jag att det är briljant. Det är mycket lättare att få överblick och därmed variation. Mitt mål när jag började med detta var att minska på falukorven och att öka andelen fisk och vegetariskt. Det har jag definitivt lyckats med, och därmed äter vi bättre mat nu. Snart är det dags att knåpa ihop ett nytt schema. Många favoriter får följa med, men några nyheter ska jag allt klämma in.
 
 
Bjud mig gärna på ditt bästa vardagstips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback