10 saker

En liten utmaning...

Tio första:

1. Första bästa kompis: Hmm, måste varit grannpojken Roger
2. Första bil: En röd Toyota Yaris (som även är vår nuvarande bil)
3. Första kärlek: Mina föräldrar
4. Första egna husdjur: En kanin
5. Första semester: Vet inte, men mitt första rese-minne är mina föräldrars bröllopsresa till en camping på Öland
6. Första jobb: Jag sålde parkeringsbiljetter på Gotlandsfärjans långtidsparkering
7. Första köpta skiva: Det minns jag inte, men det var en LP-skiva iaf!
8. Första riktiga kärlek: Mannen jag snart ska gifta mig med
9. Första piercing: Har ingen, inte ens i öronen
10. Första konsert: Om inte Mora Träsk räknas var det nog "Troll" på Gröna Lund

Nio senaste:

1. Senaste alkoholdrycken: En cider på en krog i Växjö
2. Senaste bilfärd: Hem från Coop efter dagens handling
3. Senaste filmen du såg: En av de äldre tecknade Asterix-filmerna
4. Senaste ringda telefonsamtal: Till sambon
5. Senaste Bubbelbadet: Ett drygt år sedan kanske, i badhuset
6. Spelade cd: Barry Whites förra samlingsskiva
7. Senaste kyss: Tidigare ikväll
8. Senaste gången du grät: Härom veckan, när jag läste en bok
9. Senaste måltiden: Middag bestående av tomatsoppa och bake-up bröd

Åtta har du nånsin:

1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Nja, men jag blev tillsammans med en av dem (vi dejtade inte särskilt mycket)
2. Blivit kär vid första ögonkastet? Nej
3. Fastnat med blicken i någons urringning? Det har jag säkert
4. Fått ditt hjärta krossat? Nej, lyckligtvis inte
5. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Ja
6. Haft ett one night stand? Nope
7. Busringt till någon? Javisst
8. Stulit något? Ja, senast förra veckan råkade jag få med mig en deo från affären som varken jag eller kassörskan såg i kundvagnen

Sju saker du har på dig just nu:

1. Svart tröja
2. Svart linne med vita prickar
3. Pyjamasbyxor
4. Trosor
5. BH
6. Ankelstrumpor
7. Förlovningsring

Sex saker du gjort idag:

1. Kört bil (knappt 20 mil)
2. Lyssnat på ett föredrag om politisk styrning
3. Ätit lunch med havsutsikt
4. Besökt mitt föräldrahem, umgåtts med mor och bror
5. Veckohandlat
6. Scrappat

Fem favoritsaker utan rangordning:

1. Datorn
2. Kameran
3. Pysselmaterialet (lite mer än en sak iofs!)
4. Cyckeln
5. Balkongen

Fyra personer du kan berätta allt för:

1. Peter
2. Sofie
3. Frippe
4. Martin

Tre val:

1. Blått eller rött? Får nog bli rött
2. Sommar eller vinter? Sommar!
3. Choklad eller chips? Chocklad

Två saker att göra innan du dör:

1. Få barn
2. Köpa ett hus där jag kan och vill bo länge

En sak du ångrar:

1. Kanske att jag inte engagerade mig mer under studietiden

Kommentarer
Postat av: martin

Du får väl anmäla mig någonstans men jag skickar in ett anonymt tips om att listan inom kort kommer finnas i en ny tappning på min blogg ;)

Postat av: UlrikaK

Då får jag ta och spana in den! =)

2007-04-26 @ 22:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback