Honeymooners back in town!

Vi är nu hemma igen efter två underbara veckor på Mauritius. Idag är vi ganska sega efter ett drygt dygns hemresa utan sömn, men annars är vi väldigt nöjda och glada. Jag kommer att bjuda på fler foton från resan, men det får bli en annan dag när energin återkommit. Så länge får ni hålla tillgodo med detta självporträtt.

65514-206

LO:s och kort av samma material

Jag har anammat idén att använda pappret som blir över från en LO till ett kort. Annars hamnar det bara i "kan vara bra att ha nån gång"-högen, som aldrg krymper!

Ett exempel på detta är två LO:s från en utflykt förra året och två farsdagskort som kom väl till pass igår.

65514-205

Julkänsla

I helgen har faktiskt de första jul-känslorna gjort sig påminda. Det började med att vi igår åkte upp till O-hamn för att träffa Peters bror innan han drar iväg till Österrike. Eftersom han inte kommer att vara hemma över jul passade vi på att duka lite juligt och dricka glögg på kvällen, bara för att få uppleva någon form av jul tillsammans.

Idag fick jag med mig hela familjen Ericsson på julmarknad på Fredriksbergs herrgård. Det var en mysig liten marknad, där egentligen bara snön fattades!

65514-204

Tack-kort skickade

I helgen fick vi äntligen iväg våra tack-kort sen bröllopet. Det verkar som att de kommit fram ordentligt också. Bra bra!

Det blev en väldigt enkel konstruktion som ändå tog en del tid att knåpa ihop. Inte minst för att jag råkat köpa kuvert i fel storlek, vilket jag inte insåg förrän korten var klara. Jag tog dock mitt vett tillfånga och köpte nya kuvert istället för att börja skära ner korten ;-) Så här såg de i alla fall ut till slut...

65514-203

Utflykt till IKEA

Eftersom vi har cykelavstånd till det stora varuhuset kan man ju tänka sig att vi hänger där mest hela tiden. Men så är inte alls fallet. I helgen gjorde dock slag i saken och tog oss en tur. Som på den gamla goda tiden (när man var tvungen att resa en halv dag för att komma till IKEA) inledde vi besöket med en lunch på restaurangen. Inte en så himla dum idé egentligen, eftersom vi princip aldrig äter vettig lunch på helgerna...

Grunden till vårt besök var att min sänglampa gick sönder för ett tag sedan. Efter ett antal kvällar med en provisorisk, klen läslampa fick jag nog! Vi hittade lyckligtvis två väldigt hemtrevliga lampor som fick följa med oss hem. De lyser så fint nu! Vi investerade också i ram som förhoppningsvis ska fyllas med bröllopsfoton inom kort.

På vägen ut sprang vi på ett antal lagerhyllor, som tittade menande på oss. Vi har nämligen ett förråd i lägenheten där man knappt kommer in längre eftersom golvet är så belamrat med saker. Vi fattade piken och tog även med oss delar till en sådan hylla.

Peter förvandlades till en riktig handyman tidigare idag, och monterade ihop hyllan utan knot. Den kommer att vara väldigt praktisk i förrådet. Problemet är bara att det är så fullt att hyllan inte går in just nu. ;-) Den står därför i mitten av vardagsrummet i väntan på bättre tider...

65514-202

Långhelg!

Eftersom det är röd dag imorgon hade jag förmånen att bara ha halv arbetsdag idag. Jag hade dessutom en massa flextid att ta ut, och passade därför på att ta en helt ledig dag. Helt underbart med långhelg! Extra trevligt är att även maken varit ledig, så vi har mest gått hemma och myst hela dagen båda två. =)

En uppfriskande promenad har det blivit för min del i alla fall. Jag fick för mig att ta med kameran, och visst kan hösten vara oemotståndlig när den visar sig från sin bästa sida!