Bröllopsmässa

Idag har vi varit på bröllopsmässa på slottet. Peter konstaterade efteråt att det faktiskt varit roligare än han tänkt att det skulle vara. Inte illa! Det var hur mycket folk som helst där, kan inte fatta att det är så många häromkring som går i bröllopstankar… och det jag fattar allra minst av är sällskapen vi såg som bestod av ett par i vår ålder (som troligen ska gifta sig), ett el två par i 50-års åldern (antagligen deras föräldrar) och damer i 70+ ålder (farmor och mormor?!). Hur orkar man ta med sig hela släkten??

Mässan gav en del idéer till kommande tillställning. Vi fick om inte annat klart för oss vad vi inte vill ha! Men framför allt fick den mig att inse att det börjar bli hög tid att ta tag i bokningar nu, om vi ska slippa gifta oss en tisdagseftermiddag i november och ha fest i en obskyr källarlokal ;-). Det får bli veckans projekt, eller kanske nästa veckas…


Kommentarer
Postat av: Martin

Inte för att vara allt för negativ och gärna utan att få hela militanta FI efter mig så måste jag säga.. Det kunde väl inte blivit mycket tråkigare än det låter? ;) haha! Tror ni löser det bra! Kör hårt! I värsta fall kan jag fixa allrummet nere i källaren. Men något bättre finns nog..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback