Möhippa

I lördags hade jag den stora äran att bli möhippad. Jag var uppe i O-hamn för att gå på fest tillsammans med en väninna. Vi skulle ses hemma hos mina föräldrar under eftermiddagen för att snacka lite bröllop och förfesta lite. Det var soligt och härlgt så vi satt på altanen och hade det bra, när jag plötsligt får ögonen förbundna samtidigt som jag hör flera välbekanta fniss runt omkring mig. Ingen tvekan om att jag blivit lurad ! ;-)

Jag fick ta på mig en tjusig gul klänning (som jag hade när jag tävlingsdansade i mitten på 90-talet) innan det bar av därfrån. Efter en visit på en välbesökt lekplats drog vi vidare till ett hotell-spa där vi bastade och läppjade på lite cider. Mycket trevligt! Jag utrustades med en läcker liten väska som jag under kvällen skulle fylla med goda råd inför framtiden.

Sedan väntade sminkning och hårfix. Vi hade förmånen att få hålla till i en frisersalong och gå loss på allt som en en sådan har att erbjuda. Snacka om drömtillvaro för fem partysugna tjejer! Lyckligtvis fick jag byta ut den gula klänningen mot den outfit jag planerat använda under kvällen!

Piffade till tänderna drog vi vidare till en restaurang där vi åt och drack gott och fick många sköna skratt. Kvällen avslutades på festen som jag var inställd att gå på från början. Skillnaden var bara att vi blev några fler än jag trott, vilket var superkul. Vi dansade loss ordentligt till en massa olika band som spelade 70- och 80-tals musik.

Kvällens höjdpunkt var nog (åtmintone för mina möhippe-väninnor) när jag blev uppkallad på scenen av ett av banden för att dansa. Tidigare under dagen hade jag fått lära mig en massa töntiga rörelser som tydligen kom väl till pass under denna lilla "show". Det var pinsamt, men faktiskt riktigt kul.

Tack Sofie, Emma, Carra och Camilla för en rolig dag!

(Jag hoppas få se bildbevis från dagen någon gång i framtiden!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback