Gröna fingrar

Min pappa är en tomatodlare av rang. Det har väl hänt att jag och övriga familjemedlemmar gjort oss roliga över hans omsorger om sina plantor. Men han levererar alltid fantastiska tomater i slutet av sommaren!

I år har jag också gett mig på ett tomatodlar-projekt. Visserligen i liten skala, men i alla fall! Eftersom jag kläckte idén lite sent fick jag hoppa över frö-stadiet. Istället sponsrade pappa mig med jord, kruka och en planta. Mitt uppdrag blir att hålla den vid liv på balkongen över sommaren. Lyckas jag tillräckligt väl kanske jag till och med får skörda något från den =)

65514-297

Kommentarer
Postat av: Anna

Stort lycka till!
Själv är jag oduglig. Hittade nyss en slokande lavendel på balkongen. Den var ju fin häromdagen...

Postat av: Martin

Där ser man! Vissa kan tydligen inte få nog av tomter!
Lycka till!

2008-06-03 @ 18:29:42
URL: http://storfrippe.blogg.se
Postat av: Ulrika

Hahaha! Vi får väl se om det blir någon skörd...

2008-06-04 @ 18:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback