Inte riktigt som planerat

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Jag hade så mycket planer för helgen och kände mig så peppad. Jag har också hunnit med en hel del. Men tyvärr glömde jag ta med i beräkningen att jag har mindre energi numera. I eftermiddags tog det bara tvärstopp, och jag ville helst bara gå och lägga mig och sova.

Jag har hittills lyckligtvis haft en problemfri graviditet, men trots det skulle jag mer än gärna lämna över den till Peter om det var möjligt.

Han behöver inte
- få nattsömnen störd av toa-besök
- tänka på vad han bör äta för att ge barnet så bra förutsättningar som möjligt
- tänka på vad han inte ska äta för att slippa ge barnet missbildningar
- undvika allt som innehåller alkohol
- dra ner på/modifiera träningen
- leta förtvivlat efter kläder som han får plats i och ser anständig ut i
- oroa sig över hur det ska gå till att få ut barnet ur kroppen
- få ben som ser ut som en världkarta
- svara på en massa frågor om viktuppgång och andra kroppsliga (normalt sett privata) saker
- vara fumlig och klumpig och ständigt pikas för det
- gå upp en halvtimma tidigare för att hinna få ordning på illamåendet innan jobbet
- använda all flextid för att gå på diverse undersökningar
- få förmaningar från kreti och pleti om vad han bör/inte bör göra
- kalkylera med lägre energinivå än normalt
- ha känslor som när som helst kan spela honom ett spratt


Han kan leva sitt liv precis som vanligt mn kommer ändå att bli precis lika mycket pappa som jag blir mamma. Det känns inte helt rättvist!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi,,,så jäkla bra beskrivning! Du är så skön!

2009-04-08 @ 21:34:31
Postat av: Hallakulle bygger bo

Vänta bara... Snart kan du lägga till listan att han slipper bäckensmärtor och sammandragningar som gör att han går som en snigel ;)

Postat av: Ulrika

Haha, jag får väl göra en ny lista om ett tag =)

2009-04-10 @ 10:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback