El-krångel

Idag jobbade jag undan lite extra fort för att kunna komma hem lite tidigare för en gångs skull. Planen var att jag skulle softa en stund och sedan börja med maten så att vi kunde äta direkt när P kom hem. Strålande idé tyckte jag. Problemet var bara att vi inte hade någon el i lägenheten när jag kom hem. Efter en vådlig tur uppe på en vinglig pall med ett stearinljus i handen inne i klädkammaren (där proppskåpet finns) började jag ringa runt för att få hjälp. Men ingen verkade kunde förklara varför vi inte hade nån el när alla grannarna hade det.

Efter ett stort antal telefonsamtal och ett besök av HSB-jouren och sedan ännu fler telefonsamtal visade det sig att någon korkskalle på elbolagets kundtjänst tolkat mitt önskemål "vi vill ha el till både den gamla och den nya bostaden under februari månad" som att elen omedelbart ska stängas av!! Efter mycket om och men kom en jourkille och tog bort plomberingen. När han var klar kom han och ringde på och jag är ganska säker på att han ville att jag skulle visa honom översvallande tacksamhet. Det gjorde jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback