Sjukstuga

Igår fick jag ett infall och tog en spontan semesterdag. Det var fint väder och det var jättemysigt att vara hemma tillsammans med favoritkillarna, men tyvärr var de sjuka båda två. Alvin var förkyld med hosta, snor och feber. Peter klagade på magsmärtor hela dagen. Efter lite övertalning ringde han sjukvårdsupplysningen framåt kvällen, som rådde honom att uppsöka jouren på sjukhuset. Han gjorde så och hemma satt jag och oroade mig för både son och make. Efter en hänvisning till akuten och en grundlig undersökning där fick han diagnosen inflammerad tarm (istället för blindtarm som de först befarade). Det går över av sig själv så han kom hem igen efter ett par timmar. Så skönt!

Ingen är gladare än jag över att båda killarna verkar vara mycket piggare idag! Till och med så pigga att morgondagens kalas kan genomföras som planerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback