28: Hösttankar

Min plan för den här hösten var att gosa med Axel, mata Axel, leka med Alvin, följa Alvin till och från dagis, ta en kopp kaffe emellanåt - med eller utan sällskap. Den planen verkar stämma rätt bra för det är ungefär så som min vardag ser ut (bortsett från all städ, tvätt, plock och disk). Men förutom detta fungerar jag också som projektledare för familjen. För att underlätta detta arbete har jag köpt en fin familjekalender som nu hänger i köket och håller reda på oss. I ärlighetens namn är den inte direkt fullklottrad, men min hjärna är i en lätt föräldraledighetsdimma just nu så utan kalendern skulle vi troligen missa alla våra åtaganden.
 
 
Eftersom den här hösten har ett helt annat tempo än livet brukar ha finns en hel del tid för eftertanke. Jag klurar en del på hur jag vill att mitt och familjens liv ska se ut när vi växlar upp temot igen. Det känns bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback