Det där med julpynt

Peter och jag levde tillsammans ganska länge innan vi fick barn. På den tiden var det där med julpynt ganska sparsmakat. Någon stjärna i fönstret och en adventljusstake var oftast det hela, men häromdagen insåg jag att det smugit sig in ett och annat pynt de senaste åren. En hel del är förstås dagisalster och dem är jag oerhört glad över, både för att mina söner gjort dem och för att det gör hemmet mer personligt och härligt. (Den dagen de släpar hem en massa smällkarameller vet jag dock inte vad jag ska göra, det är det fulaste jag vet.)
 
 
Årets nyheter består av sockerljuslyktor som Alvin och jag gjorde på bostadsrättsföreningens pysseldag, kott-tomte och julkula från dagis, julstjärna från Lagerhaus, bättre begagnad tomtearmé från mitt föräldrahem och en julpinne (?). Mycket julkänsla för lite peng!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback